måndag 21 maj 2012

Sixten filosoferar

Sixten har många tankar och förklaringar, och det är alltid roligt att höra hur han resonerar. Igår när han var ute i trädgården kom han till mig och sade "Bomman lamla, visa mamma" så tog han mig i handen och visade mig följande:



tulpanstjälk utan blomma



blomman som har "lamlat" (ramlat) ner i buskarna... hmm, tror nog jag ska reklamera mina tulpanlökar ;-)

Ikväll var jag ute och gick med honom i vagnen. Syften var att jag skulle få motion och Sixten skulle nattas. Men vi brukat ofta hinna prata lite innan han somnar, och så även ikväll, även om han somnade fort.
Han funderar ofta över vad andra gör när de inte är med oss, och i dag var det Anton (det är ofta han) han funderade över.
"Var e Anton?"
"Han är nog hemma och sover nu."
"Var e Milla?"
"Hon kanske också sover."
"Nej! Milla inte sover, Milla städar undan!"
:-)

Sedan tittade han på mig och sade "Mamma, älskar dig" och lade sig tillbaka i vagnen, slöt ögonen och somnade"



Inga kommentarer: