lördag 3 mars 2012

Vårkänslor!





Vilket härligt väder det har varit idag, och vi har verkligen utnyttjat det till max! Jag älskar verkligen de första vårdagarna efter en lång och grå vinter. Efter att både jag och Sixten har legat i hög feber i veckan tror jag vi båda var lika sugna på att komma ut. Efter frukost gick vi ut i trädgården, jag klippte och grävde lite, och Sixten gick runt och grävde, räfsade och fäktades med pinnarna som jag klippte ner. Lunchen fick också intas utomhus, riktigt härligt!
När Sixten sov middag satt jag i solen med en kaffekopp i ena handen och en trädgårdsbok i andra, härligt!
När Sixten vaknade cyklade vi bort till mamma och pappa och hämtade lite fröer jag beställt. Sixten "hjälpte" sin morfar att mecka med mammas cykel.
Väl hemma igen tog vi bilen till plantagen i Lund och köpte lite jord och annat smått och gott, så i morgon ska Sixten få så sina första tomater och gurkor :-)
Det tar på krafterna att vara ute, och Sixten somnade redan halv sju ikväll, fullpumpad med friskt luft, och förhoppningsvis trillade alla bakterier av därute :-)

Inga kommentarer: